دانستنیهای زندگی

دانستنیهای زندگی

دانستنیهای زندگی
دانستنیهای زندگی

دانستنیهای زندگی

دانستنیهای زندگی

دانستنیها

در زندگی همه ما پیش آمده که برخی اصطلاحات را بدون دانستن ریشه و وجه تسمیه اش بکار ببریم و یا یک رسم و آداب خاص را به صرف تقلید از پیشینیان خود، بدون اینکه بدانیم چیست و از کجا آمده انجام داده باشیم. شاید اصلاً این موضوع برای شما اهمیت نداشته باشد و از بکار بردن اصطلاح و انجام دادن آن رسم بدون دانستن اصل و ریشه آن هم راضی بوده باشید، ولی جالب بودن قضیه و اینکه شاید دانستن آن برای شما هم جذاب باشد، ما را بر آن داشت که مطلبی با عنوان «دانستنی های جالب» را به صورت سریالی برای شما تدارک ببینیم و در اختیارتان قرار بدهیم.


 این مطلب علاوه بر پرداختن به موضوعات بالا، دانستنی ها و نکات جالب، به برخی از باورهای غلطی که بین مردم رایج است نیز پرداخته و سعی در اصلاح آنها خواهد داشت. امیدواریم مورد استقبالتان قرار بگیرد.


مثل همیشه ما را با نظراتتان یاری کنید.


*********

 

دانستنی‌ های جالب (120)


دانستنی‌ های جالب (120)


دانستنی‌ های جالب (120)


دانستنی‌ های جالب (120)


دانستنی‌ های جالب (120)


دانستنی‌ های جالب (120)


دانستنی‌ های جالب (120)


دانستنی‌ های جالب (120)

مهمترین علل مکیدن انگشت در کودکان

 علل مکیدن انگشت در کودکان چیست

علل مکیدن انگشت در کودکان , یک متخصص کودکان با بیان اینکه وجود بعضی ناهنجاری‌ها در خانواده می‌تواند از علل مکیدن انگشت کودک باشد، اظهار کرد: تغییرات خلقی، عکس العمل به اختلافات در خانواده و کمبود محبت از مهم ترین عوامل مکیدن انگشت کودکان است. دکتر کوشانفر با اشاره به اینکه مکیدن انگشت در کودکان بسیار شایع است، گفت: بیشتر خانواده‌ها نگران مکیدن انگشت نوزاد و کودکانشان هستند ولی این پدیده غریزی است و ۳۰ تا ۴۰ درصد کودکان ۲ تا ۴ ساله انگشتان خود را می‌مکند. این عضو هیت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در خصوص تفاوت مکیدن انگشتان در کودکان شیر مادرخوار و شیرخشک خوار، اظهار کرد: مکیدن انگشتان در نوزادان ۶ ماهه طبیعی بوده و به علت رشد دندان‌هاست ولی سفت مکیدن پستانک و شیشه شیر می تواند به مشکلات دندانی و پوسیدگی دندان‌ها منجر شود. وی با اشاره به اینکه مکیدن انگشت در پسران شایع‌تر است، گفت: پسران به علت اختلالات خلقی بیشتر نسبت به دختران انگشتان خود را می مکند و گاهی کودکان ۱۰ تا ۱۲ سال نیز انگشتان خود را می‌مکند.


علل مکیدن انگشت در کودکان



دلایل مکیدن انگشت در کودکان

کوشانفر در خصوص علل مکیدن انگشتان اظهار کرد: گاه زمانی که کودک را در ۲ سالگی از شیر می‌گیرند کودکان به خاطر مکیدن پستان مادر شروع به مکیدن انگشتان خود می‌کنند و زمانی که کودک را از شیر‌خشک می‌گیرند به علت عادت به مکیدن شیشه کودک شروع به مکیدن انگشتان می‌کند. علل مکیدن انگشت در کودکان وی با اشاره به اینکه کمبود محبت می تواند از علل مکیدن انگشتان باشد، گفت: وجود بعضی ناهنجاری‌ها در خانواده، تغییرات خلقی، عکس العمل به اختلافات در خانواده و کمبود محبت می تواند از علل مهم مکیدن انگشتان کودک باشد. کوشانفر یادآور شد: کودکانی که مادرانشان کمتر به آنها توجه می‌کند و اغلب فرزند سوم و چهارم خانواده هستند بیشتر به این مشکل مبتلا می شوند. این متخصص کودکان در خصوص کودکانی که تمام انگشتان خود را می‌مکند، گفت: این کودکان دارای اختلالات خلقی بیشتری هستند و در صورت تمییز نبودن انگشت‌ها ممکن است دچار عفونت‌های ناخن و بافت‌های چرکی در انگشتان شوند. علل مکیدن انگشت در کودکان وی تاکید کرد: مادران باید انگشت‌ کودکان خود را مرتب شستشو داده و ناخن‌های آنها را کوتاه کنند.


والدین کودکان را به علت مکیدن انگشت تنبیه نکنند

کوشانفر با اشاره به اینکه فشار روحی و تغییرات خلقی از مهم ترین عوامل مکیدن انگشتان است، گفت: خانواده‌ها سعی کنند زمانی که کودکان انگشتان خود را می مکند آنها را تنبیه نکنند. دست آنها را نکشند، نوک انگشتان آنها را به مواد تلخ آغشته نکنند، احساسات آنها را سرکوب نکنند و وسایل مورد علاقه کودک را فراهم کنند تا حواس کودک پرت شود. وی با اشاره به اینکه تنبیه کودکان ۴ ساله ممکن است به شب ادراری منجر شود، گفت: درصورت تنبیه و سرکوب احساسات ممکن است کودک به مشکلات دیگری دچار شود. علل مکیدن انگشت در کودکان این متخصص کودکان در پایان توصیه کرد: خانواده‌ها سعی کنند کودکان ۴ ساله خود را مجبور به نقاشی کشیدن کرده و تا حد امکان به کودکان دوم و سوم خود بیشتر محبت کنند. 

درمان افسردگی با طب سوزنی امکان پذیر است یا نه؟

درمان افسردگی از طریق طب سوزنی

درمان های جایگزینی که امروزه مورد استفاده قرار می‌گیرند قادرند جایگزین درمان های پزشکی شوند یا عوارض جانبی این داروها را کمتر نمایند.


درمان افسردگی از طریق طب سوزنی



در دنیای امروز، تعداد افرادی که به دنبال درمان های جایگزین برای داروهای ضد افسردگی هستند در حال افزایش است. تحقیقات جدیدی که انجام شده است نشان می‌دهد که طب سوزنی می‌تواند یک گزینه امیدوار کننده باشد.


یکی از مطالعات جدید دریافته است که تمرینات طب سنتی چینی می‌تواند همانند داروهای ضد افسردگی مفید باشد. مطالعه دیگری به این نتیجه رسیده است که طب سوزنی ممکن است به درمان عوارض جانبی این داروها کمک کند. در طب سوزنی، فرد متخصص سوزن‌های بسیار ریز و نازکی را در پوست و در نقاط خاصی از بدن فرو می‌برد. تحقیقات غربی نشان می‌دهد که سوزن‌هایی که در این طب مورد استفاده قرار می‌گیرد می‌تواند مسکن‌های طبیعی در مغز را فعال سازد. طب سنتی چینی بر این اعتقاد است که این فرآیند می‌تواند با اصلاح مسدود کننده‌های انرژی یا عدم تعادلی که در اندام‌ها وجود دارد باعث بهبود عملکرد بدن شود. مطالعه ای که اخیرا در مجله Alternative and Complementary Medicine منتشر شده است نشان می‌دهد که طب سوزنی الکترونیکی(که در آن جریان خفیف الکتریکی از طریق سوزن به بدن منتقل می‌شود)همانند فلوکستین در کاهش نشانه‌های افسردگی مفید خواهد بود.


اصول درمان افسردگی از طریق طب سوزنی

در این مطالعه، بیماران به مدت شش هفته مورد بررسی قرار گرفتند. این افراد ۵ بار در هفته طب سوزنی الکترونیکی انجام می‌دادند یا دوز استانداردی از داروی ضد افسردگی فلوکستین را مصرف می‌کردند. محققانی که در این مطالعه حضور داشتند در طب سنتی چینی تبحر و تخصص خاصی داشتند. این افراد در طول مطالعه نشانه‌های افسردگی را در افراد مورد ارزیابی قرار دادند. آن‌ها سطح GDNF را در بدن مورد پیگیری قرار دادند. مطالعات قبلی مقادیر اندکی از GDNF را در میان بیمارانی که مبتلا به افسردگی شدید بودند پیدا کرد. در سایر تحقیقات انجام شده، سطح این پروتئین بعد از درمان با داروهای ضد افسردگی افزایش یافته بود. بعد از شش هفته، هر دو گروه از افراد بهبود یکسانی در نشانه‌ها تجربه کرده بودند. هر دو درمان باعث شده بود GDNF به یک سطح نرمال و طبیعی در بدن برسد اما طب سوزنی سریع تر از دارو اثر کرده و نشانه‌ها در عرض چند هفته خود را نشان داده بود. در میان بیمارانی که بهتر شده بودند، درصد بالایی از افرادی که طب سوزنی را دریافت کرده بودند بهبود بسیار عالی در خود تجربه کردند.


مطالعات دیگر نشان می‌دهد طب سوزنی می‌تواند به درمان جنبه‌های دشوار افسردگی کمک کند. به عنوان مثال برخی از داروهایی که برای افسردگی مورد استفاده قرار می‌گیرد عوارض جانبی بر روی روابط جنسی افراد خواهد داشت. بر اساس مطالعات انجام شده، درمان ۱۲ هفته‌ای با طب سوزنی توانست عملکرد جنسی در زنان و مردان را بهبود ببخشد. این یافته‌ها نشان می‌دهد که طب سوزنی برای درمان بیماری‌های مختلف همچون دردهای مزمن، اضطراب و حالت تهوع مفید خواهد بود.


طب سوزنی برای درمان بیماری‌هایی مانند دردهای مزمن و اضطراب مفید خواهد بود‎


بد نیست بدانید با طب سوزنی جوان می شوید


درمان افسردگی از طریق طب سوزنی


پس از ۶ جلسه طب سوزنی اطرافیانم متوجه تغییر من شدند. خانواده همسرم می‌گفتند که پوستت خیلی بهتر شده و تغییر کرده‌ای اما من به آنها نمی‌گفتم که از چه شیوه‌ای استفاده می‌کردم. حتی به خانواده خودم هم نگفتم و تنها مادرم از این موضوع خبر داشت. من از این شیوه نتیجه خیلی خوبی گرفتم و این موضوع موجب شد که شیوه درمان را ادامه دهم و جلسات آن را تکمیل کنم.


مجله زندگی ایده آل: در جهان یک قاعده کلی وجود دارد که برای تشخیص سن واقعی افراد به تعداد و عمق چروک‌های اطراف چشم و دهان نگاه می‌کنند. چروک‌های این ناحیه بهترین معیار برای تشخیص سن واقعی افراد است. چرا که پوست ناحیه دهان و اطراف چشم ظریف‌ترین و شکننده‌ترین پوست‌ها در برابر احساساتی مانند درد، استرس، اضطراب،خشم و حتی شادی است. به این ترتیب که با بروز هر یک از این حس‌ها بدن ما دگرگون می‌شود و این دگرگونی روی عضلات و پوست صورت نیز اثر می‌گذارد.


در این حالت ممکن است ما به دلیل درد یا فشار عصبی که داریم اخم کنیم، چشم‌های‌مان را جمع کنیم، لب‌ها را به هم فشار دهیم و در صورتی که این رویه به صورت عادت ثانویه برای‌مان بماند به نوعی به بروز زودهنگام چروک‌ها در اطراف لب و دهان کمک کنیم. در این شماره قصد داریم با معرفی یکی از طبیعی‌ترین شیوه‌های درمان جوانسازی پوست به شما بگوییم که چگونه می‌توانید به​راحتی ۵ سال جوان‌تر به نظر برسید.


 چروک نشانه اختلال در اندام درونی است

در طب سنتی چین « چین و چروک» را به عنوان بیماری معرفی نمی‌کنند بلکه آن را علامت و نشانه‌ای از بیماری می‌دانند. در حقیقت درمانگران طب سنتی چین و طب سوزنی بر این باورند که چروک‌های موجود در صورت می‌تواند نشان‌دهنده تغییرات و اختلالاتی در عملکرد اندام‌های درونی بدن باشد.


از این رو درمانگران برای بهبود آن با استفاده از تکنیک‌های طب سوزنی و تکنیک‌های رایج در طب سنتی چین به درمان اختلال‌ها می‌پردازند و تعادل انرژی را در اندام‌های بدن بیمار بالا می‌برند، بنابراین فرد علاوه بر آنکه با بهبود چروک‌ها در سطح پوستش روبه‌رو می‌شود به مرور با افزایش سلامت و نیروی زندگی در بدنش نیز مواجهه می‌شود. بیمار در کنار بهبود عملکرد اندام‌های درونی و از بین رفتن چروک‌ها، احساس بهتری از فعالیت‌هایش دارد، خوابش عمیق‌تر می‌شود و حتی دستگاه گوارشش بهتر به فعالیت می‌پردازد.

نکاتی برای جواب رد محترمانه به درخواست ازدواج و آشنایی

۸ نکته برای جواب رد محترمانه

شاید شما جذب ظاهر فیزیکی، تفکرات یا خصوصیات روحی و احساسی آن فرد نشده باشید یا شاید اصلا به دنبال یک شریک زندگی نباشید ولی به هر حال باید به طرف مقابل بفهمانید که از شما دور شود.


ولی چگونه می تواند به شخصی جواب منفی داد بدون این که آسیب ببیند؟


در این مقاله نکاتی ارزشمند را با شما به اشتراک می گذاریم.


آرام باشید

اگز شخصی می خواهد با اشما ارتباط برقرار کند و شما به هیچ وجه علاقه ای ندارید سعی کنید بدون ترس از اقدامات یا کلمات خود متعادل رفتار کنید. همه ما دوست داریم مورد مهر و محبت قرار بگیریم و نکته هم اینجاست که باید با دیگران به گونه ای رفتار کنیم که می خواهیم با ما رفتار شود. امید اشتباه به او ندهید. دقیقا به او بگویی چه احساسی دارید و چه می خواهید ولی قبل از آن باید از سمت خودتان کاملا مطمئن باشید.


باید بدانید ممکن است در آینده زمانی که خیلی دیر شده باشد نسبت به آن شخص احساسی پیا کنید بنابراین قبل از رد کردن او باید تمام جوانب را در نظر بگیرید. قبل از این که از شما درخواست آشنایی نماید یا به احساسش نزد شما اعتراف کند با او صحبت کنید. در غیر این صورت در موقعیتی ناراحت کننده و گیج کننده قرار خواهید گرفت که منجر به پشیمانی شما خواهد شد و رابطه همکاری  یا دوستانه شما هم از بین خواهد رفت. توضیح شما باید منطبق بر واقعیات باشد و بر اساس آن عمل کنید. مثلا اگر بگویید که قصد آشنایی با هیچ کسی را ندارید و بعدا شما را با شخصی دیگر مشاهده کنند باعث خراب شدن اعتبارتان خواهد شد.


زوج ناراحت


گفتگوی مناسب برای دادن  جواب رد محترمانه

بهترین راه برای این که به فرد مقابل بگویید نمیخواهید وارد رابطه با او شوید استفاده از مثال در مورد دیگران است. به این صورت او می تواند بهتر موقعیت شما را درک کند. اگر دوست یا همکار نزدیک شماست از کلمه ” در حال حاضر ” نباید استفاده  کنید چون باعث می شود فرد همچنان منتظر مانده و آسیب روحی ببینید به خصوص اگر شما مطمئن هستید که قرار نیست اتفاقی بینتان بیوفتد.


عباراتی مثل ” واقعا از همکاری با شما خوشحالم یا واقعا خوشحالم که چنین دوست خوبی دارم” هیچ جایی برای شک و شبهه باقی نمی گذارد و فرد در همان محدوده ای که برایش تعیین کرده اید باقی می ماند.


برای دادن جواب رد محترمانه زمان و مکان مناسب انتخاب کنید

سعی کنید فضایی آرام پیدا کنید که هر دوی شما در آن راحت باشید مثل پارک نزدیک یا محلی شبیه به آن اگر جای مناسبی نمی شناسید از او بخواهید مکانی را مشخص کند. این نوع مکالمات سزاوار زمان کافی و مکان مناسب برای جلوگیری از سو تفاهم و رسیدن به نتیجه مثبت است بنابراین باید زمان و مکانی باشد که ممانعت یا عجله ای برای آن نداشته باشید.


هرگز شخص مقابل را از طریق تلفن، چت یا ایمیل رد نکنید چون بسیار بی رحمانه است باید برای اتمام کامل صحبت ها با شخص روبرو شوید تا حرکات، تن صدا و عبارات تصمیم شما را تقویت نماید و البته کلامتان باید آرام و دوستانه باشد. هیچ اطلاعات اضافی یا کلمات توجیهی در حرفتان نیاورید. هر گونه جرئیات اضافی فقط منجر به طولانی تر شدن بحث خواهد شد. قاطع باشید.


به خودتان حق بدهید

مسلما رد کردن یا نکردن یک شخص حق شماست و گفتن نه نشانه ای از خودخواهی نیست بلکه عزت نفس شما را نشان می دهد. دلایل خود را بیان کنید ولی از توضیحشان اجتناب نمایید چون نیازی به توضیح ندارید به این شکل از پیش آمدن بحث و جدل اضافه و یا عواقب ناراحت کننده و شرم آور جلوگیری می کنید.


خانمها از انجام این کارها در زندگی زناشویی شان به شدت دوری نمایند

عادات بد زنان در زندگی مشترک

یک زندگی موفق دارای ارکان زیادی است و این ارکان مانند قطعات زنجیر به یکدیگر متصل هستند و جدا شدن هر قطعه سبب قطع شدن زنجیره می شود به همین سبب می بایست به رعایت تمامی این نکات اهمیت ویژه ای داد.


زنان در زندگی مشترک



با توجه به افزایش میزان خیانت بین زوجین رعایت این نکات می تواند بنیان خانواده شما را حفظ کند. با دکتر سلام همراه باشید.مردها از اینکه همیشه زیر نظر باشند بیزارند. برای آنها گرفتن رمز عبور رایانه‌هایشان، چک کردن تلفن‌‌ها یا حساسیت نسبت به همکاران، می‌‌تواند نشانه نابود شدن رابطه با همسر و نابود شدن زندگی باشد.


در این مقاله بعضی از چراغ قرمزهایی که خانم‌های متاهل در جاده‌ی زندگی مشترک نباید از آنها عبور کنند برایتان انتخاب کرده‌ام.


چراغ قرمز اول: زیاد شاعرانه نباشید!


بر خلاف تصور برخی از خانم‌‌ها، مردها از زن‌هایی که هر روز منتظر محبت زیاد یا جملات و پیامک‌های شاعرانه و عاشقانه هستند خوششان نمی‌آید. آنها زن‌های معمولی با نیازهای عادی را ترجیح می‌‌دهند. زنی که سرد و بی‌عاطفه است به اندازه‌ی زنی که بیش از حد وابسته و عاطفی باشد برای مردها منزجر کننده است. مردها نمی‌خواهند نقش یک تکیه‌گاه عاطفی بزرگ را بازی کنند که همیشه ناچار به حمایت از یک زن است.


 چراغ قرمز دوم: بیماری خرید کردن نداشته باشید!


بیشتر مردها در مورد خرید کردن، رفتار هدفمند دارند. یعنی تا نیاز به خرید نداشته باشند دوست ندارند در پاساژها و مراکز خرید پرسه بزنند. در واقع مرد‌‌ها با زن‌هایی که تمام زندگی‌شان به فکر خرید کردن هستند راحت کنار نمی‌آیند(dot) از زن‌هایی که سخت خرید می‌‌کنند و به اصطلاح در خرید وسواسی یا سختگیر هستند هم رضایت ندارند. این دسته از مردها هدفمند وارد مغازه‌‌ها می‌‌شوند و تا وقتی ندانند که کالای مورد نظرشان را کجا پیدا می‌‌کنند، سراغ خریدنش هم نمی‌روند. زن‌هایی که دوست دارند تمام شهر را برای پیدا کردن یک کیف یا کفش بگردند، باب میل این مردها نیستند.


رفتارهای نادرست زنان در زندگی مشترک

 چراغ قرمز سوم : مدام همسرتان را چک نکنید!


مردها از این که به صورت مداوم تحت نظر باشند بیزارند. برای آنها گرفتن رمز عبور رایانه‌هایشان، چک کردن تلفن‌‌ها یا حساسیت نسبت به همکاران، می‌‌تواند نشانه نابود شدن رابطه با همسر و نابود شدن زندگی باشد. چیزی که بیشتر از همه مردها را از ازدواج فراری می‌‌دهد، ترس از محدودیت و همین کنترل شدن‌هاست(dot) به جای اینکه با شوهرتان مانند بازپرس‌‌ها رفتار کنید و زندگی‌تان را وارد همان چالش‌هایی کنید که از آنها می‌‌ترسید، سعی کنید با ایجاد فضایی گرم و با محبت در خانه، پایه‌های زندگی مشترک‌تان را محکم‌تر کنید.


 چراغ قرمز چهارم: نوار ضبط شده نباشید!


همه می‌‌دانیم که گفتگوی متقابل در زندگی مشترک، لازم و روش مناسبی برای حل اختلافات و رسیدن به راه حل است و حتی اگر کمرنگ شود، می‌‌تواند بقای یک زندگی را به خطر بیندازد. اما این به این معنا نیست که مانند نوار ضبط شده به شکایت یا حرف زدن مدام و تکراری بپردازیم. بسیاری از مردها به مشاور یا دوستان خود می‌‌گویند همسرم به من اجازه حرف زدن نمی‌دهد.


چراغ قرمز پنجم : شوهرتان را تهدید نکنید!


بخواهید یا نخواهید، مردها از زن‌هایی که برای رسیدن به خواسته‌هایشان از در تهدید وارد می‌‌شوند بیزارند، پس اگر می‌‌خواهید رابطه‌تان یکطرفه نشود و زندگی مشترکتان قوام و دوام داشته باشد، برای همسرتان خط و نشان نکشید و مدام همسرتان را تهدید نکنید.


اشتباهات عجیب زنان در زندگی مشترک

چراغ قرمز ششم : همسرتان را محدود به خود نکنید!


متاسفانه برخی زن‌‌ها فکر می‌‌کنند زندگی مشترک یعنی زندگی کردن مثل دوقلوهای به هم چسبیده. آنها انتظار دارند همسرشان از همان لحظه‌ای که از محل کارش خارج می‌‌شود، دربست در اختیار‌شان باشد و با این کار عشقش را به زندگی مشترک ثابت کند! خود این زن‌‌ها هم زندگی‌شان را محدود به همسرشان می‌‌کنند و چون از همه فرصت‌‌ها و خواسته‌هایشان می‌‌گذرند، چنین انتظاری را از همسرشان هم دارند.


چراغ قرمز هفتم: از زن‌های دیگر بدگویی نکنید!


برخی از خانم‌‌ها گمان می‌‌کنند توجه همسرشان به زن‌های دیگر، تقصیر آن زن‌هاست، در نتیجه می‌‌خواهند با بدگویی از آن زن‌‌ها و تلاش برای تخریب چهره آنها، آن زن‌‌ها را از چشم شوهرشان بیاندازند و به خیال خود، زندگی مشترک خود را نجات دهند. متاسفانه این زن‌‌ها فکر می‌‌کنند، تحقیر خانم‌های دیگر در مقابل همسرشان و برجسته نشان دادن عیب‌های آنها می‌‌تواند تصور همسرشان را نسبت به زن‌های دیگر تغییر دهد. اما این جملات منفی، دقیقاً همان حرف‌هایی است که مردها از شنیدن‌شان بیزارند.